Svobodna skola


  • Co podporuje škola ve vzdělávání dětí?
    • a) vnější motivaci
    • b) vnitřní motivaci
    • c) podbízení
  • Jaké prostředí vytváří škola pro děti?
    • a) agilní vzdělávací prostředí
    • b) rigidní vzdělávací prostředí
    • c) uzavřené vzdělávací prostředí
  • Co je cílem celoškolního setkání?
    • a) aby děti rozhodovaly o dění ve své komunitě
    • b) aby se děti učily jazyky
    • c) aby se děti učily matematiku
  • Jaké týmy jsou zřízeny v jednotlivých manažerských oblastech školy?
    • a) pracovní týmy
    • b) sportovní týmy
    • c) vědecké týmy
  • Jakým způsobem škola řeší konflikty mezi dětmi?
    • a) útokem na protivníka
    • b) respektujícím způsobem prostřednictvím týmu řešení konfliktů a mediace
    • c) ignorováním konfliktu
  • Jakým způsobem podporuje škola reflexi učebního procesu dítěte?
    • a) tím, že se ptá na záměr před činností a na sebehodnocení výsledku činnosti
    • b) tím, že nedovoluje dětem provádět žádnou činnost
    • c) tím, že dětem poskytuje předem dané úkoly
  • Jaký je rozvrh školy a harmonogram dne?
    • a) rigidní a neměnný
    • b) flexibilní a přizpůsobitelný aktuálním potřebám skupiny i jednotlivců
    • c) v závislosti na počasí

    Jakým způsobem škola spravuje dění ve své komunitě?

    • a) prostřednictvím jediného správce
    • b) prostřednictvím celoškolního setkání a pracovních týmů
    • c) prostřednictvím anonymních dotazníků
    • Co jsou průvodci ve škole?

      • a) tradiční vzdělavatelé
      • b) příkladem hodnot respektu, odpovědnosti, demokracie a svobody
      • c) vedou pouze kurzy

      Jakým způsobem škola podporuje přirozené učení?

      • a) vytvářením překážek pro děti
      • b) vytvářením podnětné vzdělávací nabídky prostřednictvím kurzů a materiálního zázemí